BIP


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates
Aktualności


Wycieczka na Zamek

 

Dnia 17 października 2013 o godz. 13.00 wyruszyliśmy pod opieką wychowawców

p. Katarzyny Anduszczyszyn i p. Marka Zdolskiego na wycieczkę na Zamek Lubelski.

Celem naszej wycieczki było zwiedzanie Kaplicy Trójcy Świętej i Wieży Zamkowej,

połączone z lekcją historii, na koniec szybki quiz.

Całą wycieczką kierowała Pani przewodnik, która podawała nam informacje na temat widzianych eksponatów,

obrazów i pomieszczeń.

Miejscem, które najbardziej utkwiło nam w pamięci jest Wieża Zamkowa, ze szczytu której widać panoramę Lublina.

Sądzimy, że ta wycieczka była bardzo odstresowująca i pomogła nam chociaż przez chwilę odpocząć od codziennych obowiązków.

Mamy nadzieję, że będzie więcej takich wycieczek.

 

 

 
Wyśpiewać poezję

 

 

Nasza wychowanka Kinga Suchora zajęła I miejsce w konkursie "Scena Młodych"

w kategorii "Wyśpiewać poezję".

Zaśpiewała dwa utwory:

"Prośba o pustynię" - sł. Julian Tuwim, muzyka Kinga Suchora oraz "Berlin 1913" sł. Julian Tuwim, muz. Kinga Suchora.

Akompaniowali jej Szymon Lipiński na akordeonie oraz Andrzej Kisiel wychowawca BSA na gitarze.

 

 

 

 

 
PROJEKT „RELEASE TOLERANCE”

 

 

 

 

W projekcie organizowanym w dniach 14- 22 września 2012r. w ramach Programu Unii Europejskiej „Młodzież w działaniu”. Akcja1. Młodzież dla Europy. Akcja 1. 1. Wymiana Młodzieży.Wzięło udział 24 uczestników: 10 osobowa grupa młodzieży wraz z trenerami z Utenos Ekonomikos Ir Kompiuterijos Klubas z Uteny ( Litwa ) i 10 osobowa grupa wychowanków oraz dwóch opiekunów, nauczycieli – wychowawców z Bursy Szkół Artystycznych w Lublinie.

 

 

W ramach tego samego Programu w ubiegłym roku szkolnym w dniach 18 - 27 września, w naszej placówce, realizowany był projekt pt. "A.R.T. - Aktywne rozwijanie talentów" (Active Reaching Talents), w którym uczestniczyła ta sama grupa polsko - litewskiej młodzieży.
 
Papierosy? - Nie palę

W Bursie Szkół Artystycznych co roku realizowany jest „Program ochrony wychowanka przed uzależnieniami i przemocą”.

W dniach 25.04.2009r. – 12.05.2009r. odbył się program profilaktyczny pt. „Papierosy? – Nie palę”.

Celem programu było:

- propagowanie zdrowego stylu życia,

- kształtowanie właściwych postaw „palenie jest nie modne”,

- uświadomienie, wyposażenie w wiedzę na temat wpływu nikotyny na organizm osób palących, także palaczy biernych,

- dotarcie do całej społeczności BSA, prowadzenie szeroko pojętej edukacji,

- motywowanie do rzucenia palenia,

- pobudzenie do dyskusji na temat szkodliwości palenia papierosów,

- kształtowanie społecznie akceptowanych wzorów zachowań,

- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za grupę społeczną do której wychowanek należy (palenie jest nieakceptowane),

- kształtowanie właściwych wzorów do naśladowania.

Program „Papierosy? – Nie palę” realizowany był poprzez różne formy:

 

Ekspozycja plakatów dotyczących szkodliwości palenia papierosów w holu BSA.

 

Informacje o szkodliwości palenia umieszczone na drzwiach pokoi i łazienkach (miejsce palenia).

 

Rozdawanie ulotek informacyjnych.

 

Pogadanka ze studentkami medycyny na temat szkodliwości palenia w dniu 7.05.2009r.

 

Projekcja filmu pt. „Nikotyna – legalny narkotyk”.

 

Happening w ogrodzie BSA „Mój protest przeciwko uzależnieniom” – ekspresja plastyczna, graffiti.

 

Wystawa graffiti w holu BSA.

 

Akcja dotarła do całej społeczności BSA poprzez różne formy realizacji, wychowankowie żywo i z zainteresowaniem reagowali na to co działo się w bursie. Szczególnie podobały się: plakaty w holu BSA, happening w ogrodzie, informacje zawieszone w łazienkach, pogadanka ze studentkami medycyny, projekcja filmu pt. „Nikotyna – legalny narkotyk”. Wychowankowie zostali wyposażeni w określoną wiedzę na temat szkodliwości palenia papierosów: choroby, substancje szkodliwe, koszty palenia, konsekwencje społeczne, są świadomi wpływu nikotyny na palaczy biernych. Akcja pobudziła do myślenia i dyskusji na ten temat. Wychowankowie wiedzą, że palenie nie jest akceptowane w BSA „palenie jest niemodne i szkodliwe”. Potrafią teraz świadomie wybrać co jest dla nich dobre. Wychowankowie dobrze ocenili akcję i chcą dalej pracować nad tym problemem.

 

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 następna > ostatnia >>

Strona 4 z 4